Φυσικοθεραπεία

TI ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η φυσικοθεραπεία είναι η επιστήμη που αξιολογεί, προάγει, υποστηρίζει και αποκαθιστά όχι μόνο τη σωματική αλλά και τη ψυχολογική και κοινωνική υγεία. Ασχολείται με τον πόνο, την αιτία του πόνου και τη δυσκολία της κίνησης του σώματος, ενώ χρησιμοποιεί φυσικά και τεχνητά μέσα για την αποκατάσταση.Η φυσικοθεραπεία έχει ως στόχο τη μείωση του πόνου, τη διόρθωση της εμβιομηχανικής της κίνησης, την αύξηση της μυϊκής ισχύος, την αντοχή, το εύρος κίνησης και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης του ασθενή. Για την επίτευξη των άνωθεν παραμέτρων, σημαντική κρίνεται η ακολουθία των επιστημονικών δεδομένων και κατευθυντήριων οδηγιών, όπου ανανεώνονται συνεχώς με το πολύτιμο κομμάτι της έρευνας.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Η ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η φυσικοθεραπεία αναγνωρίζει το ακριβές αίτιο της συμπτωματολογίας, τους προδιαθεσικούς παράγοντες και στη συνέχεια σχεδιάζει το κατάλληλο θεραπευτικό πλάνο αποκατάστασης, με σκοπό οι ασθενείς που πάσχουν από χρόνιο ή οξύ πόνο να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ
Η φυσικοθεραπεία εφαρμόζεται στο σύνολο των παθήσεων που προκαλούν πόνο και κινητικές δυσλειτουργίες. Η φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση μπορεί να έχει εφαρμογή είτε ανεξάρτητα, είτε παράλληλα με τη θεραπευτική εφαρμογή άλλων ιατρικών ειδικοτήτων.
Συγκεκριμένα, η φυσικοθεραπεία εφαρμόζεται σε:

• Ορθοπεδικές Παθήσεις: (Οστεοαρθρίτιδες, Οσφυαλγία – Ισχιαλγία, Δισκοπάθεια, Σπονδυλόλυση – Σπονδυλολίσθηση, Οστεοπόρωση, Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα, Τενοντίτιδα κ.ά.)
  • Αθλητικές Κακώσεις: (Θλάση, Διάστρεμμα, Σύνδρομο Κοιλιακών Προσαγωγών, Ρήξη Χιαστών, Κακώσεις Μηνίσκου, Σύνδρομο Λαγονοκημιαίας Ταινίας, Σύνδρομο Απιοειδούς Μυός, Σύνδρομο Υπέρχρησης κ.ά.)
  • Νευρολογικές Παθήσεις: (Σκλήρυνση Κατά Πλάκας, Αγγειακό Εγκεφαλικό Επεισόδιο,Νόσος του Πάρκινσον, Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις, Ημιπληγίες, Παραπληγίες κ.ά.)
  • Ρευματολογικές Παθήσεις: (Ρευματοειδής Αρθρίτιδα, Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος, Ρευματοπάθειες, Αγκυλοποιητική Σπονδυλοαρθρίτιδα, Ινομυαλγία, Αλγοδυστροφία, Αυτοάνοσα Νοσήματα κ.ά)
  • Αναπνευστικές Παθήσεις: (Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια, Κυστική Ίνωση, Νευρομυικές Παθήσεις, Βρογχικό Άσθμα).