McKenzie

Η μέθοδος McKenzie – Μηχανική Διάγνωση και Θεραπεία (ΜΔΘ) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης και θεραπείας των μυοσκελετικών προβλημάτων που προκαλούν οξύ ή χρόνιο πόνο.

Βασίζεται στην κατάταξη σε υποκατηγορίες μηχανικών συνδρόμων καθώς αξιολογεί το ιστορικό, την κλινική εικόνα και την ανταπόκριση σε συγκεκριμένες δοκιμασίες. Η μέθοδος McKenzie έχει την ικανότητα να μπορεί να προβλέψει από τις πρώτες επισκέψεις ποιος ασθενής θα ανταποκριθεί θετικά στη θεραπεία και ποιος όχι, βασιζόμενη στο φαινόμενο της επικέντρωσης των συμπτωμάτων. Ξεχωρίζει από όλες τις άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις καθώς δίνει έμφαση στην αυτοθεραπεία του ασθενούς μέσα από εξατομικευμένες ασκήσεις και εκπαίδευση της σωστής εργονομικής στάσης σώματος.

Είναι μία μέθοδος που δεν χρησιμοποιεί καθόλου μηχανήματα ή φαρμακευτική αγωγή και είναι επισήμως αναγνωρισμένη από το σύνολο της ιατρικής κοινότητας, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Με την χρήση της μεθόδου McKenzie έχει μειωθεί ο αριθμός των αναίτιων χειρουργικών επεμβάσεων και η ανακούφιση από τα συμπτώματα είναι άμεση.

Η μέθοδος McKenzie μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά παθήσεις όπως:

• Οσφυαλγία
  • Ισχιαλγία
  • Κήλες μεσοσπονδυλίων δίσκων
  • Ριζοπάθειες λόγω κήλης στην μέση ή τον αυχένα
  • Αυχεναλγία/Αυχενικό σύνδρομο
  • Αυχενογενείς πονοκεφάλους ή ζαλάδες
  • Θωρακαλγίες
  • Σπονδυλικές στενώσεις
  • Αθλητικές κακώσεις
  • Προβλήματα περιφερικών αρθρώσεων, όπως μυϊκές θλάσεις, τενοντοπάθειες κτλ